تور دبی

گردشگری

تور دبی

گردشگری

دیدنی های آنتالیا

مسجد ییولی مناره آنتالیا

مسجد ییولی مناره (مسجد کنگره دار) آنتالیا از مساجد تاریخی این شهر است که توسط علاء الدین کیقباد، از سلاطین سلجوقیان روم، در سال 1230 ساخته شده است. این مسجد در قرن 14 به طور کامل تخریب و در سال 1373 مورد بازسازی قرار گرفت. مناره مسجد بر روی یک پایه مربع شکل سنگی واقع شده، 8 بخش شیار دار بر روی آن قرار گرفته و 30 متر ارتفاع و تعداد 90 پله دارد. این مسجد با 8 گنبد خود از قدیمی ترین تور کیش ی بنای چند گنبده در آناتولی محسوب می شود. امروزه در این بنا موزه قوم نگاری برپا شده که این موزه شامل انواع لباس ها، ظروف آشپزخانه، گلدوزی، بافندگی، جوراب، کیف، چمدان، گلیم، زیور الات، چادرهای عشایری و ... می باشد که از سال 1974 به معرض دید عموم گذاشته شده است.این مسجد در کلاچی، به موازات خیابان جمهموریت در کنار میدان کاله کپیسی واقع شده و مناره این مسجد که با کاشی های آبی تیره تزئین شده است به عنوان سمبل و نماد شهر آنتالیا و از جاذبه های تور آنتالیا می باشد.

 

مسجد ییولی مناره آنتالیا


کسیک مناره آنتالیا

کسیک مناره (مناره شکسته) آنتالیا که در ابتدا بنایی کامل بود در قرن 2 میلادی به عنوان معبد رومی در خیابان های کالچی ساخته شده است. در قرن هفنتم میلادی به افتخار مریم مقدس به کلیسا تبدیل شد اما در قرن هشتم به دلیل حمله عرب ها تخریب زیادی دید و در قرن دهم مورد بازسازی قرار گرفت . در اوایل قرن سیزدهم زمانی که سلجوقیان روم، آنتالیا را بدست گرفتند این کلیسا به مسجد تبدیل گشت و مجددا در سال 1361 زمانی که پادشاه قبرس آنتالیا را از سلجوقیان گرفت این بنا به کلیسا تبدیل شد و سرانجام در زمان یکی از پادشان عثمانی مجددا به مسجد تغییر یافت. در آتش سوزی سال 1846 بنای اصلی تخریب شد و هم اکنون فقط مناره آن باقی مانده است.این مناره نمایانگر تاریخ این شهر می باشد که از قرن 2 میلادی تاکنون پا برجاست و حوادث فراوانی را به خود دیده است و مسافران تور آنتالیا با بازدید از این بنا گویی به تماشای تاریخ این شهر می نشینند. 

 

 


دروازه هادریان آنتالیا

دروازه هادریان آنتالیا از طاق نصرت های رومی است که به افتخار امپراتور هادریان، که در سال 130 میلادی از روم به این شهر سفر کرده، ساخته شده است. این دروازه به صورت سه قوس می باشد که از مرمر سفید ساخته شده اند و 8 ستون گرانیتی در دوطرف محل نگهدارنده قوس ها قرار دارد. در دو سمت دروازه نیز دو برج ساخته شده که مربوط به دو زمان تاریخی متفاوت هستند، برج سمت چپ مربوط به زمان روم باستان است که از بلوک های ساده سنگی ساخته شده و بخشی از برج سمت راست در زمان امپراتوری بیزانس بازسازی شده است.این دروازه تزئینات برجسته ای داشته و به عنوان زیباترین دروازه پامفیلیا شناخته شده است. همچنین دروازه اصلی از دو طبقه تشکیل شده بود که امروزه فقط طبقهتور آنتالیا مرداد 98 زیرین آن باقی مانده است. مسافران تور آنتالیا می توانند از این دروازه تاریخی و زیبا دیدن کنند. 

 

دروازه هادریان آنتالیا


شهر تاریخی پرگه آنتالیا

شهر تاریخی پرگه آنتالیا از ویرانه های باستانی است که در 15 کیلومتری شرق آنتالیا در دشت ساحلی واقع شده است. در این شهر، قدیمی ترین کلیسای مسیحان قرار دارد که رسول پولوس نیز در ماموریت های خود از این کلیسا بازدید می کرده است. این بنا از آکروپلیس های معروف است که قدمت آن به عصر برنز باز می گردد. پرگه از شهرهای مهم و باستانی پامفیلیا بوده است که در بین دو رودخانه داشته است و هم اکنون به عنوان شهری تاریخی وتور آنتالیا شهریور 98 از دیدنی های تور آنتالیا می باشد.

 

شهر تاریخی پرگه آنتالیا

 

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور کیش
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.